FAQ


Hier vind je de antwoorden op enkele veelgestelde vragen over onze formules en werking.  Mocht je verder nog vragen hebben, aarzel dan niet om een mailtje te sturen.

© Isabeau Reynvoet

Hoe kan ik een bestelling plaatsen? 

Bestellingen en cateringaanvragen geef je door via info@charlottegent.be. Vermeld duidelijk wat je wenst, voor hoeveel personen, alsook de gewenste datum (en afhaaluur of timing feest). Graag ook je eigen contactgegevens en eventuele facturatiegegevens vermelden. Pas na een bevestiging door ons is je bestelling definitief.

Hoe betaal ik voor mijn bestelling? 

Na afhaal of levering van je bestelling zal je een factuur ontvangen via mail met de nodige betaalinstructies. Gelieve rekening te houden met de vervaldatum van je factuur. 


Bij grote opdrachten en/of reservaties die lang op voorhand gebeuren wordt er een voorschot van 30% gevraagd.  Indien van toepassing zal je hiervoor een voorschotfactuur ontvangen. 

Waarom hanteren jullie minimumafnames? 

We maken alles steeds vers klaar en koken enkel op aanvraag. Het in huis halen van verse ingrediënten hangt dus samen met jullie bestellingen. No food waste is voor mij zeer belangrijk. Door  in grotere hoeveelheden te koken kunnen we ervoor zorgen dat er (bijna) geen voedsel verloren gaat. Daarnaast kan ik enkel zo samen met mijn team op een rendabele manier blijven inzetten op versgemaakte maaltijden, boordevol groenten en verse ingrediënten.


Ik heb een allergie, kan ik bij jullie terecht? 

Gelieve allergenen, intolleranties of specifieke andere wensen steeds door te geven bij je bestelling. Ik probeer hier zoveel mogelijk aan tegemoet te komen. Hou er rekening mee dat dit niet bij elk gerecht of elke formule mogelijk is.

Zijn er annulerings-voorwaarden?

Ja, we hanteren annulerings-voorwaarden. Deze staan steeds vermeld in je offerte en zijn pas van kracht wanneer de klant een offerte schriftelijk bevestigd.  


Bij annulering na schriftelijke bevestiging  is de klant verplicht 30 % van de totaalprijs te betalen.


Bij annulering vanaf 7 dagen voor de leveringsdatum is de klant verplicht 50 % van de totaalprijs te betalen.


Bij annulering binnen 48 uur voorafgaande voor de leveringsdatum is de klant verplicht 100% van de totaalprijs te betalen


Annulering kan uitsluitend schriftelijk gebeuren, bij voorkeur vooraf gegaan door zo spoedig mogelijke telefonische melding van de annulering.


Wat gebeurd er met voedseloverschotjes? 

Als er voedseloverschotjes zijn bij ons in de keuken, kan je deze steeds bestellen (en betalen) via de app van Too Good To Go. Deze zijn gegeerd, dus snel zijn is de boodschap! Graag je eigen potje meebrengen wanneer je komt afhalen. 


Als er overschotjes zijn bij een cateringopdracht op locatie, geven we jullie met veel plezier de overschotjes mee. Voorzie dan best wat tupperware potjes! 

Kan ik mijn bestelling laten leveren? 

Je kan je bestelling laten leveren in groot Gent; ik werk hiervoor samen met fietskoerier Cargo Velo. Hou rekening met een leveringskost van € 30,00 in grootGent (excl. 21% BTW)


Wil je laten leveren op een verder gelegen locatie?  Contacteer me en dan bekijk ik de mogelijkheden.



Met welk btw-tarief moet ik rekening houden? 

Al onze prijzen zijn excl. BTW. 

Hou rekening met deze BTW-tarieven: 


Bij onze take out formules 

  • eten aan 6% BTW
  • transport  aan 21 % BTW


Bij onze cateringformules met bediening: 

  • eten aan 12% BTW
  • dranken aan 21% BTW
  • personeel,  transport en/of materiaal aan 21 % BTW

Hoe worden bestellingen verpakt?  

Of we het nu willen of niet, eten aanleveren houdt in dat er veel gebruik gemaakt wordt van verpakkingen.

Ik maak steeds zoveel mogelijk gebruik van biologisch afbreekbare, gerecycleerde en/of herbruikbare verpakkingen!